London Baby!

Ik ging met mijn vriendinnen op examenreis naar Londen! Voor mij niet de eerste keer naar Londen, maar wel de aller eerste keer vliegen!

Maandag

Mijn eerste keer vliegen! We vlogen ’s morgens vroeg vanaf Eindhoven met RyanAir. Binnen 40/50 minuten vliegen ben je al in Londen! We hadden handbagage mee, die kan je gratis laten inchecken. Dat is erg handig om te doen, want er was in het vliegtuig niet heel veel ruimte voor je koffer en het scheelt weer gesleep.

Nadat we het vliegtuig uitkwamen zijn we met een bus van NationalExpress van Londen Stansted naar Victoria gegaan. Daar doe je ongeveer 2 uur over, maar dan ben je wel meteen midden in het centrum.

Nadat we hadden ingecheckt bij het hostel gingen we op pad. Als eerst naar Tate Modern. Tate Modern is een gratis museum, en zoals de naam het al zegt, hangt er moderne kunst. Vroeger was het gebouw een oude elektriciteitscentrale, waardoor er een hele gave industriële sfeer hangt.

Pop art – Marilyn Monroe

Na Tate Modern, liepen we door naar St Pauls Cathedral waar Diana en Charles zijn getrouwd. Tate Modern en St Pauls liggen precies tegenover elkaar. Door over de Millennium brug te lopen kom je van Tate Modern naar St Pauls.

Na St Pauls hebben we nog een beetje rondgelopen en gewinkelt en zijn we weer richting het hostel gegaan, want we moesten die ochtend vroeg op.

Dinsdag

Als eerst naar Harrods! De food afdeling vind ik het leukst (en lekkerst)!

Na de Harrods liepen we door naar Hyde park om te lunchen!

En vanuit Hyde Park liepen we door naar Buckingham Palace!

En natuurlijk de leuke metrobordjes! Voor de metro hadden we een OysterCard gekocht. Met een OysterCard kan je met de bus en metro reizen door heel Londen. Voor ongeveer 4,60 pond kan je per dag onbeperkt reizen in zone 1 (dat is het centrum).

Natuurlijk ook even naar de m&m winkel, want wie houdt nu niet van m&m’s en chocola?!

louis

En dan kom je opeens Louis van FunforLouis tegen! WOW!

Covent Garden zijn een soort overdekte markthallen waar allemaal leuke winkeltjes en cafeetjes zitten. Ook zijn hier vaak straatartiesten die optreden.

En (natuurlijk) moest de welbekende rode telefooncel op de foto!

Woensdag

Oh, hey!

Een ontzettend foute toeristenfoto met de Big Ben.

Ik dacht altijd dat de Londen Eye rond de 50 euro was, maar het is 21,50 pond wat neerkomt op 30 euro! Dat wordt dus een rondje!

En dan is dit je uitzicht! Rond kwart voor 10 stonden we in de rij bij de Londen Eye en rond tien uur zaten we er al in! Viel dus heel erg mee met het wachten! En dan heb je uiteindelijk dit uitzicht op Parliaments en de Big Ben. Een rondje duurt een half uur. Als je je afvraagt hoe het zit met hoogtevrees, ik heb ook hoogtevrees maar vond dit helemaal niet eng!

IMG_9337En natuurlijk de rode bus!

Mmm, scones met thee bij Bills! Als je in Londen bent zou ik echt naar Bills gaan. Ze hebben hele lekkere burgers, en vooral het toetje eton mess (aardbeien met merengue, slagroom en mascarpone, heaven!) moet je echt proberen!

Woensdag was onze laatste avond in Londen en hebben we naar de zonsondergang bij Londen Bridge zitten kijken!

Donderdag

Donderdag moesten we 10 uur uitchecken bij het hostel. We hebben eerst rustig ontbeten en alles gepakt, en rond half 10 checkten we uit. Daarna zijn we nog een beetje wezen winkelen, want rond 2 uur moesten we met de bus alweer terug naar het vliegveld.

Het weer was alle dagen ook super! Alleen toen we aankwamen regende het heel iets, maar dat was ook snel weer over. Iedere dag hebben we zon gehad en het was af en toe een beetje bewolkt. Het was rond de 20 graden, wat een lekkere temperatuur is voor een stad!

Een van de leukste dingen van de reis vond ik Louis ontmoeten en de Londen Eye! Maar het leukste was natuurlijk om samen met mijn vriendinnen de middelbareschooltijd af te sluiten. Het waren super leuke dagen en ik zal dit reisje zeker niet vergeten! Ben jij al wel eens in Londen geweest? En heb je nog leuke tips?